21 października br. w stoczni Crist SA odbyło się wodowanie kolejnego dwustronnego promu hybrydowego o numerze projektu P317 realizowanego dla fińskiego operatora promowego Finferries.
Jednostka jest podobna do poprzednich promów Elektra i Altera. Statek ma długość 70 m, szerokość 12,4 m, zanurzenie 2,4 m oraz może przewozić maksymalnie 200 pasażerów oraz 52 samochody. Dwustronność promu umożliwia szybszy załadunek i rozładunek. Załogę stanowi tylko jedna osoba.
Dzięki długofalowej współpracy z stocznią CRIST Hydromega zaprojektowała, dostarczyła oraz wykonała innowacyjny napęd elektro-hydrauliczny podnoszenia/opuszczania ramp, pokryw pokładowych oraz wciągarki kotwicznej. Głównymi elementami systemu są m.in. zasilacze, rozdzielnice elektryczne, sterowniki oraz panele operatorskie. Układ został zaprojektowany w taki sposób, aby zapewnić wysoką niezawodność. Dodatkowo nasz Dział Serwisu wykonał montaż instalacji hydraulicznej (orurowania) z płukaniem pulsacyjnym przy zastosowaniu najnowszej aktualnie technologii HAMER 1000. Cały system doskonale wpisał się w założenia projektu w zakresie obniżenia emisyjności CO2 oraz minimalizowania zużycia energii.
Dziękujemy współpracownikom ze stoczni CRIST i pracownikom naszej firmy za udaną realizację tego przedsięwzięcia.