22 stycznia br. stocznię CRIST opuścił kolejny prom hybrydowy o numerze projektu P 317 realizowany dla fińskiego operatora promowego Finferries. Jednostka będzie realizowała rejsy na trasie Nauvo-Korpoo w Finlandii. Statek mierzy 70 metrów długości i będzie mógł zmieścić do 52 aut osobowych lub kombinację naczep, pojazdów ciężarowych, autokarów i samochodów, a także do 200 osób. Prom jest dwustronny, co umożliwia szybszy załadunek i rozładunek. To trzecia hybrydowa jednostka, jaką FinFerries zamówił w gdyńskiej stoczni CRIST. Pierwszą z nich była słynna 96-metrowa Elektra, która nosi jednocześnie miano pierwszego hybrydowego promu w Unii Europejskiej i drugiego na świecie.
Dzięki długofalowej współpracy z stocznią CRIST Hydromega zaprojektowała, dostarczyła oraz wykonała innowacyjny napęd elektro-hydrauliczny podnoszenia/opuszczania ramp, pokryw pokładowych oraz wciągarki kotwicznej. Głównymi elementami systemu są m.in. zasilacze, rozdzielnice elektryczne, sterowniki oraz panele operatorskie. Układ został zaprojektowany w taki sposób, aby zapewnić wysoką niezawodność. Dodatkowo nasz Dział Serwisu wykonał montaż instalacji hydraulicznej (orurowania) z płukaniem pulsacyjnym przy zastosowaniu najnowszej aktualnie technologii HAMER 1000. Cały system doskonale wpisał się w założenia projektu w zakresie obniżenia emisyjności CO2 oraz minimalizowania zużycia energii.
Dziękujemy współpracownikom ze stoczni CRIST i pracownikom naszej firmy za udaną realizację tego przedsięwzięcia.